2012. április 2., hétfő

Karácsonyi emlék




Karácsonyi emlék 


Gyerekkoromról egyik este,
Egy emlék villant fejemben.

Szép karácsonyeste volt,
Hittem még, hogy angyalt
Láttam, ablak előtt repülni,
Amint a díszes fenyőfát
A szárnyai közt cipeli.
Apám és anyám álltak az ajtóban.
Láttátok? – kérdezték
Angyal járt itt, érzitek az illatát?
Igen – feleltük kórusban,
Érezzük az angyal illatot.
Apám mosolygott, és ölbe kapott.
Körhintaként karjaiban repített,
És ahogy gyorsan körbe forgatott,
Láttam a csillogó díszeket suhanni,
A gyertya lángját a fán lobogni.
 - Engem is, engem is…
Kezdték testvéreim kérlelni.
Apám ezután őket is felkapta,
Körbe-körbe forogtak,
És nagyokat kacagtak.
Majd mi hárman szédülve
A szőnyegre feküdtünk,
Egymás kezét fogva,
Boldogan nevettünk.
Szép karácsonyeste volt,
Égből hullt a fehér hó.

2011



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése